30 Mart 2022 Çarşamba

Kadınlarla ilgili ibretlik belgeler:

 Kadınlarla ilgili ibretlik belgeler:

: Hz. Osman şöyle buyuruyor ; - Rasulullah’ın şöyle buyurduğunu dinledim: - “bir kadın kocasına: - Senden hiç hayır görmedim.. der ise.. Allah, onun yetmiş yıllık amelini hiç eder; isterse o kadın gündüzlerini oruçlu, gecelerini namazlı geçirsin.” (dürretül vaizin 1/220)
Abdullah bin mesud rivayet etmiştir; peygamber efendimiz; - Bir kadın kocasının elbisesini yıkadığı zaman, şu sevapları alır:
a) Allah onun için bin iyilik sevabı yazar; iki bin kötülüğünü de bağışlar.
b) Üzerine güneş doğan her şey, o kadının bağışlanmasını Allahtan diler.
c) O kadın bin derece yükseltilir. (dürretül vaizin 1/219)
Peygamber efendimiz buyuruyor ki;
“cehenneme muttali oldum; oranın ekseri ehlinin kadınlar olduğunu gördüm.” Kadın sahabeler; “niçin ya rasulallah?” dediler. Buyurdu ki; “onlar laneti çok yaparlar, kocalarına küfran-ı nimette, (namkörlükte) bulunurlar.” (abdullatif 251/ ihya 2/149)
Abdurrahman bin avf demiştir ki; Rasulullah efendimiz şöyle buyurdu; - “Yararlı bir kadın, yararsız bir erkekten hayırlıdır hangi kadın olursa olsun; kocasına 7 gün hizmet ederse; 7 cehennem kapısı ona kapanır; 8 cennet kapısı ise onun için açılır, bu cennet kapılarından hangisinden isterse, hesap vermeden girer.” (dürretül vaizin 1/218)
Salihlerden bir zat, ailesini boşamak istediğinde kendisine; - Aileni niçin boşuyorsun? Diye soranlara
- Aile sırrı ifşa edilmez! Dedi. Boşandıktan sonra kendisine;
- Niçin boşadın? Diye soranlara
- Artık kendisiyle hiçbir alakam kalmamış bir kadından bahsetmeğe hakkım yoktur, diye cevap vermiştir. (ihya 2/14
Abdullah bin Ömer rivayet ediyor ,rasulullah efendimizin şöyle buyurduğunu dinledim: “yerin tamamı altın ve gümüş olsa da, kadın bunları alıp kocasının evine gitse, sonra da günün birinde kocasının başına kakınç olup böbürlenerek dese ki; - Sen de kim oluyorsun, mal benim, mülk benim; senin malın yok ki! .Allah onun amellerini boşa çıkarır; ne kadar çok olursa olsun”(dürretül vaizin 2/221)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder