30 Mart 2022 Çarşamba

HUŞU NEDİR?

 

👉HUŞU NEDİR?
👤Bir adam Behlüldane hazretlerine huşu hakkında soru sorar.
🌺Oda cevaben;
🌺"Getirin bu adama ağzına kadar doldurulmuş bir tas zeytinyağı verin.
Yanına birkaç asker koyup, şehrin sokaklarını dolaştırın.
Eğer bir damla yağı yere dökerse, başını vurun” der.
🌺Hikmetini anlamazlar ama, mutlaka bizim Behlüldane bir şeyler anlatacak diye, dediğini yapmağa koyulurlar.
🌺Adamcağız denildiği şekilde gönderilir. Bir süre sonra da salimen döner.
🌺Behlüldane sorar:
🌺Anlat bakalım şehrin sokaklarında neler gördün?
Adam cevap verir:
🌺Ben tasta ki zeytinyağından başka hiçbir şey görmedim.”
🌺Behlüldane tekrar sorar,
🌺Ama nasıl olur, falan yerde düğün dernek vardı; davullar zurnalar çalıyordu nasıl görmez, nasıl duymazsın”
Adam:
🌺Aman efendim bana öyle bir dert verdiniz ki, başımın kesilme korkusundan başka bir şey ne duydum, ne de gördüm.” der.
🌺Behlüldane Hazretleri hikmetli sözünü kondurur:
🌺Namaz kılarken Azrail’in başında bekler vaziyette olduğunu,
bu namazdan sonra canını teslim alacağını hayal edersen, başka bir şey hatırına gelmez.
Sende o zaman huşu içinde namazını kılarsın.”
🌺Allah c.c cümlemize huşu ile namazlar kılmayı nasip eylesin. Âmin!
: Ezel arsivinden kader silinmez.
Haktan ne gelirse karsi gelinmez.
Her serde hayir vardir kulca bilinmez.
RABBIM,ruhumuzu daraltma,
kalbimizi karartma,
darda koyup derman aratma,
hak yolundan saptirma.
Senden baskasina yalvartma . Gonlumuzden geçeni hakkimizda hayirli eyle.
Hakkimizda hayirli olani gonlumuze razi eyle.
Bu mubarek gunde dualarimizi geri cevirme. Amin .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder