Allah ile kul arasına girilmez mi?
Allah la kul arasına girilmez sözü,şeytan ve şeytanlaşmis ilimden bilgide yoksun ama her şeyi kendinin bildiğini sanan ulamai sû'dan duyduğumuz sözlerden dır.
Haddi zatında bu söz şeriatı inkar edemeyenlerin tarikat ve hakikat yolunu inkar etmek ve kapatmak isteyenlerin kullandığı Allah'a kul arasındaki vesileyi inkâr ve yok sayma gibi tehlikeli bir yol ve görüştür.
Oysa ki:Allah ile peygamberler arasına cebrail (a.s.)girmiş vahi getirmiştir,hâkezâ,Allahin kullariyla yani ummetlerle arasına peygamberleri vasıta ve vesile kılmış,kitab ve suhuflari onlar bildirmişlerdir.
Kezâ,peygamberimizden sonra " Allah her asır da dini yenileyici bir muceddid( murşidi kamil) vârisi resul) gönderir onlarla dinini tecdid ve teyid eder" buyruldugu gibi.bu murşidi kamillere(silsile-i zeheb'e) yönelik inkarcilarin bir sözdür.
Yine Efendimiz (s.a.v):
Âlimler peygamberlerin varisleridir" buyurduğu gerçek varisleri 33 adet gelmiş ve onlarda son bulmuştur.
Bu Âlim ve vârisi resul olan zevat her asırda bir tane gelir,her sokak veya mahallede olaçıkagelen murşitlik taslayan musveddeler bu tarifin dışındadır.
Bunları ( murşidi kamili)tanımak bulmak bir nasip işidir,kişi demir nalın giyse dünyayı dolaşsa nasbi yoksa( o zat kendini bildirmezse) o' nu bulamaz,ama ezeli istidadı varsa veya ecdadından biri MÜBÂREK gecelerde neslimeze hidayeti kâmile ver ya rab,diye dua etmiş ise onlar bulur veya bildirilir,yani O,yetkili zatın seçtikleri bulur,bilir bağlanır,Allahin Resulüne inen zatı ilahinin nurundan bu trafoları vasıtasıyla,Allahın zikrine musade edilen evlerde,yani kalplerinde alırlar ve zikr ederler.
Mevlamiz Surei nur' da:
Yükselmesine ve zikr edilmesine Allah'ın izin verdiği evlerde(kalblerde)Allahi gece ve gündüz teşbih ederler,buyurdu.
Yine,cemâatla Allah arasına câmî imamı girer,cemâat adına o okur,ve namazları kıldırır.
Evladlariyla Allah' arasına Ana Baba girer, Allah'ı ve Resûl'ünü tanıtır!
Hulasa :Allah'a kul arasına kimse girmez sözü kasıt li söylenmiş bu vasıta ve velilerden istifadeyi kesmeye yöneliktir.
Yine bir kul,Allah Resulunun: Dünya işlerinizde darda kaldığımız zaman kabir ehlinden(Evliya,enbiyâ) yardım isteyiniz .
Hadisi şerifine dayanarak bir veliyi kabrinde Kur'ani kerim okuyup hediye ederek,Ya rab bu zatı şerif hurmetine benim muradımı ver,diye onu vesile edip dua etmesi hurafa'da değil bid'ad da değil şirk hiç değil,çunku yatan bizce acizdir,ama Allah'ın yanında değerlidir,Allahdan isterse onun istediğini ve bizim istediği mizi onun hatırına Allah verir, halkda bunu bilir falanca zatı ziyaret ettim O'nun hürmetine duam kabul oldu der,mucerrebdir
Vehhabi lere göre kabir ziyareti kuüfürdür,mezhebsizlerde öyle,
hanefiyyede böyle,yani sünnet ve mendub dur.
mevlam sapik firkaların cereyanindan ehli sünnet vel cemâati korusun.amîn.paylaşs.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder