30 Mart 2022 Çarşamba

İBRAHİM ALEYHİSSELAM VE İMAN.

 İBRAHİM ALEYHİSSELAM VE İMAN.

İbrahim a.s.malum cömertliğiyle meşhur.iman etmeyen bir zengin heveslenir muhitteki ekabir takımına bir ziyafet tertip eder fakat İbrahim a.s.ında bulunmasını çok arzu eder ve davet eder .mübarek kırmaz iştirak eder .yemek hazırlanır derki ben sizin yemeğinizi yiyemem der .
Çünki siz bu nimetleri bizlere veren Allahı tanımıyorsunuz.
İman etmezseniz yemem der .
Onlarda kabul etmezler.
Bak ben sizin davetinize icabet ettim siz etmiyorsunuz, bari benimle beraber bir secdeye varın beraber secde yapalım ,ben rabbime dua edeyim sizde amin deyin der ,bunu kabul ederler.
İbrahim a.s.önde hep birlikte secdeye kapanırlar İbrahim a.s.öyle bir iltica ederki YA RABBİ KULUN SANA EN YAKIN OLDUĞU AN SECDE ANI ,BEN ACİZ BİR KULUN OLARAK BU KULLARININ SECDEYE VARMALARINA VESİLE OLDUM KALANI SANA AİT NE OLUR BUNLARA İMAN HİDAYET NASİP ET DER.
Allahü ekber deyip secdeden Doğrulurlar arkadaki cemaat hep beraber ya ibrahim senin Rabbine secde ne kadar tatlıymış birdaha yapalım derler .tekrar secde ederler İbrahim a.s.ilticasını tekrarlar ve kalktıklarında arkadaki 40 kişinin tamamı ,bize imanı tarif et derler.fazla uzatmıyacağım.
Bizde diyoruz ki Yarabbi secdenin tadına varamayanlara tattır .unutanlara hatırlattır.doğruyu göremeyenlere yol göster kitabını tanımayanlara tanıttır .bizleri vesile et hizmet ettir .
Hadimi olmakla şerflenelim.
Rasülünü devre dışı bırakmak isteyenlere doğruyu göster .
Şu mubarek aylar günler vesilesiyle mescitleri dolduran secdeye varan kullarına secdenin lezzetini tattır. bu kalabalığımız eksilmesin artsın .İbrahim a.s.ın duasını kabul buyurduğun gibi bizlerin de dualarını kabul buyur.
Biz herkesin hidayetini istiyoruz.
Bizlerin duasını da sevdiğin kullar ve seni seven kullar hürmetine,enbiyann ve evliyanın hürmetine kabul buyur,âmîn.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder