4 Nisan 2022 Pazartesi

Hz. Ömer döneminden itibaren günümüze kadar bütün İslam memleketlerinde asırlardır TERAVİH NAMAZI yirmi rekat olarak kılındı.

 Ehl-i Sünnet Hanefi

Gönderi Sahibi
.......Bir ramazan gecesi Hz. Ömer mescide gitmişti. Mescide mü’minler münferid ve müteferrik halde teravih namazı kılıyorlardı. Kimi tek başına kimi de bir cemaat oluşturmuş kılıyordu. Bu manzaraya şahit olan Hz. Ömer “ öyle zannediyorum ki bunları bir imam arkasında toplarsam daha hoş olacak” diyerek Übey ibn-i Ka’b (r.a)’ı ve teravih namazını yirmi rekat olarak cemaatle kılınmak üzere imam tayin eder. Bu görevlendirmeyi müteakip Bir başka gece Hz. Ömer mescidi ziyaret eder. Mü’minlerin büyük bir coşku içinde namaz kıldıklarını görünce “ şu teravihin böyle cemaatle kılınması her vechile ne güzel oldu” diyerek sevincini izhar etti. Hz. Osman (r.a.) döneminde de Teravih namazları Hz. Ömer (r.a.) uygulamaya koyduğu şekliyle yirmi rekat olarak cemaatle kılınmaya devam edildi. Öyle ki her rekatte takriben yüz ayet okunmak süretiyle uzun kıyamlar yapılmakta idi. Hz. Ali (r.a.) zamanında da uygulamaya devam edildi ve teravih namazlarına mü’minler teşvik edilmiştir. Hz. Ali (r.a.) “ Allah Ömer’in kabrini nurlandırsın, Ömer mescitlerimizi teravihin feyziyle nurlandırıp şereflendirdi…. “ Sözleriyle Hz Ömer (r.a.)’in teravihle ilgili uygulamayı övmüştür. Yine rivayetlerde Hz. Ali (r.a.)’ de bir imam tayin ederek insanlara yirmi rekat teravih kıldırmasını emretmiştir. Beyhaki de bir rivayette Hz. Ali (r.a) bizzat kendisinin de imam olup yirmi rekat teravih kıldırdığı rivayet edilmektedir. Sahabenin büyüklerinden Abdullah B. Mesud (r.a.) ashaba imam olup yirmi rekat ve üç rekat vitir namazı kıldırdığı sahih kaynaklarda mevcuttur. Hz. Ömer’in uygulamasına diğer sahabenin büyüklerinin hiçbir itiraz olmamıştır. Hz. Osman ve Hz. Ali hilafetleri döneminde de cemaatle yirmi rekat olarak kılınmasına hiçbir itiraz olmamıştır. Bu anlamda teravih namazının cemaatle yirmi rekat olduğu hakkında sahabenin icmaı vardır. Hz. Ömer döneminden itibaren günümüze kadar bütün İslam memleketlerinde asırlardır yirmi rekat olarak kılındı. Cumhur ulemanın görüşü, teravih namazı yirmi rekâttır. Hanefi, Şafi ve Hanbeli fakihlerinin görüşü teravih namazının yirmi rekat olduğu yöndedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder