28 Ocak 2022 Cuma

Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle duâ ederdi: “Allahım! Bana doğru olanı ilham et ve beni nefsimin şerrinden koru.” (Tirmizi, Daavat, 70)

 Rasûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle duâ ederdi: “Allahım! Kulağımın, gözümün ve dilimin şerrinden, kalbimin kötülüğünden sana sığınırım.” (Tirmizî, Daavât 74)


Rasûlullah ﷺ şöyle duâ ederdi: “Allah’ım! Bana öğrettiğin şeyleri hakkımda faydalı eyle, bana fayda verecek şeyleri öğret, beni, bana fayda verecek ilim ile nasiplendir.” (Hâkim, Deavât, No:1879,I,510)


Rasûlullah ﷺ şöyle buyurdu: “Kur’an’da otuz ayetten ibaret bir sûre bir adama şefaat etti; neticede o kişi bağışlandı. O sûre: Tebârekellezî biyedihi’l-mülk’dür.” (Ebû Dâvud, Salât 327)


Rasûlullah ﷺ şöyle buyurdu: “Allah korkusuyla gözyaşı döken kişi, sağılmış süt memeye dönmedikce cehenneme girmez.” Tirmizî, Zühd 9)


Rasûlullah ﷺ şöyle buyurdu: “Allah Teâlâ’nın bir beldede en beğendiği yer, oranın camileridir. Bir beldede en beğenmediği yer ise oranın çarşı-pazarıdır.” (Müslim, Mesâcid, 288)


Rasûlullah ﷺ şöyle buyurdu: “Benden sonra size dünya nimetlerinin ve zînetlerinin açılmasından ve onlara gönlünüzü kaptırmanızdan korkuyorum.” (Buhârî, Zekât 47)


Rasûlullah ﷺ şöyle buyurdu: “Başkalarının konuştuklarını dinlemeyin, ayıplarını araştırmayın, birbirinize karşı öğünüp böbürlenmeyin.” (Müslim, Birr 30)


Rasûlullah ﷺ şöyle buyurdu: “Bineğine binmek isteyene yardım ederek bindirmen yahut yükünü bineğine yüklemen sadakadır.” (Buhârî, Sulh 11)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder