3 Ağustos 2022 Çarşamba

Arşiv kayıtlarına göre Beytullah'ın mübarek kapısı sene içerisinde 9 kez açılırdı. Muharrem ayının 10'u, Rebiulevvel ayının 12'si, Recep ayının 15'i, Şaban ayının 27'si, Ramazan ayının ilk Cuması ile 27. günleri, Zilkade ayının 15. ve 27. günleri ve son olarak Zilhicce ayının 10'unda güneş doğduktan hemen sonra açılıp ziyaret edilirdi. Kâbetullah kapısının açılması hayra vesile olmasından dolayı birer gün erkeklere ve birer gün de hanımların ziyaretlerine ayrılırdı. Bu usûl günümüzde değiştirilmiş olup bir gün Muharrem ayında ve bir gün de Şaban ayında olmak üzere senede 2 gündür ve sadece devlet erkanı ile üst düzey misafirler içeri alınmaktadır

 











Allah’ım! Kâbe-i Muazzama’nın Rabbi! Bizleri Cehennem azabından âzâd eyle. Mel’ûn Şeytan’dan, onun tuzaklarına düşmekten ve her türlü kötülükten muhafaza buyur. Verdiğin rızka bizleri kanaatkâr kıl, ihsan ettiklerinin bereketli eyle. Sonsuz cömertlik, kerem, lütuf, nimet, atâ ve ihsan sahibi! Allah’ım! Bizleri huzuruna gelen heyetlerin en fazla ikram görenlerinden eyle. Bütün işlerimizin âkibetini güzel eyle. Bizleri dünya ve âhiret rezilliğinden, rüsvalığından muhafaza eyle.
Allah’ım! Beytinin kapısına geldim, altına durdum, eşiğine yapıştım, huzurunda çaresizim, güçsüzüm, aczimin idrakindeyim. Ey ihsanı uçsuz bucaksız Rabbim! Rahmetini umuyorum, azabından korkuyorum.
Allah’ım! Sayısız nimetlerin için sana hamd ederim. Salat ü selamın en güzeli, enbiyânın efendisi, iki cihan serveri bütün Rasullerin, seçtiklerinin efendisi Muhammed’in, âl ve ashabının üzerine olsun.

Bir mucizeye şahitlik eden mekan Ennekâ musallasi ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder