KURBAN BAYRAMI VE KURBAN KESMENİN FAZİLETİ .........
إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﴿1﴾ فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ ﴿2﴾ إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ ﴿3﴾
1. Muhakkak biz sana Kevser'i verdik.
2. Öyleyse Rabb'in için namaz kıl ve kurban kes.
3. Muhakkak ki sonu kesik olan, sana buğzedendir. (kevser suresi 1-3 elmalılı hamdi yazır meali) .Kevser suresi Mekke-i mükerreme’de inzal olmuş, Kur'an-ı Kerimin 108. Suresidir. Bir ismi kevser diğer ismi ise “nahr” yani boğazlama, kurban suresidir. Bu surenin ikinci ayeti ile yani فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ Öyleyse Rabb'in için namaz kıl ve kurban kes, ayeti ile İmam-ı Azam hazretlerinin izahı üzere Cenab-ı Hakk kurban kesmeyi mü’min kulları üzerine vacip kılmıştır. Peygamber efendimiz bir hadis-i şeriflerinde buyuruyor ki;
مَنْ وَجَدَ سَعَةً وَلَمْ يُضَحِّ فَلاَ يَقْرَبَنَّ مُصَلاَّناَ
“kim bir genişlik bulur da kurban kesmezse bizim namazgâhımıza yaklaşmasın” (abdullatif 543) .Ayeti kerimede evvela geçen “namaz” kelimesi “bayram namazı” ile “nahr” kelimesi “kurban kesmek” ile tefsir edilmiştir. Hem kurban ibadeti namaza yakın zikredilmiş hem de bu emrin vaktine işaret edilmiştir ki kurban ancak bayram namazından sonra kesilmek ile caiz olur. Bayram namazından çıkılmadan önce kesilen kurbanın iade edilmesi lazımdır. Zira peygamber efendimiz İbn-i Bürde radıyallahü anh bayram namazından önce kurban kestiği vakit “kurbanını iade et” buyurmuştur. İşte bu iki hadiste kurban kesmenin vücubuna yani vacip olmasına delildir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder