17 Mayıs 2022 Salı

Tek isteği vatanın kurtulmasıydı... Ülkesini terk etmek zorunda bırakılan Vahdeddin Han, yola çıkma hazırlıkları yapmaktadır. Bir sehpa üzerinde el yazması, avuç içi kadar bir Kur'an-ı Kerim görür. kalfaya sorar : - Bunu kim getirdi ? - Efendim... Ben saraydan çıkarken göğsüme sakladım. Yolda okumak için. - Bu yaştan sonra bana hırsız mı dedirteceksiniz ? Bu Kur'an sarayın malı. Derhal geri gönderilecek. Saraya teslim edilecek. Ve teslim edildiğine dair makbuzda bana teslim edilecek. Soralım. Hain kim ? İstese hazineden rahatlıkla alabileceği altınları, elmasları bırakın, avuç içi kadar Kur'an'ı bile almayıp "Benim değil milletin malıdır" diyen; kefeni bile borçla alınan Sultan Vahdeddin mi ? Tarih elbet bir gün Sultan Vahdeddin Han'ı azat edecek ve kim gerçek, kim sahte kahraman yazacaktır. Rahmetle anıyoruz ve daima rahmetle anacağız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder