“Dünyâ hayâtı azdan daha azdır. Ona âşık olan, alçakların alçağıdır. O sihriyle bir topluluğu sağır ve kör eder. Böylece onlar ortalıkta şaşkın ve delîlsiz ortalıkta kalırlar.”
Bir Hafıza Umut Olmak Dünyanın her yerinde, eğitim tohumları ekiyoruz. Büyüsün,filizlensin, gölges
AKŞAM NAMAZI GÜNDÜZÜN VİTRİDİR! İmam Muhammed, İmam Mâlik’ten, o Abdullah b. Dinar’dan, o İbn Ömer’den şöyle rivâyet etmiştir: “Akşam namazı, gündüzün vitridir.” (İmam Muhammed, Muvatta, 249; Neseî, 1832; Ahmed, el-Müsned, 5549) İmam Muhammed der ki: “Biz bu hadisi alırız. İbn Ömer’in dediği gibi, gece namazının sonu vitir olduğu gibi, kişinin akşam namazını gündüzün vitri sayması uygundur. Akşam namazını selamla ayırmadığı gibi gece kıldığı vitir namazının arasını da selamla ayırmaz. Bu, Ebû Hanîfe Rahımehullâh’ın da görüşüdür.” “Akşam namazı, gündüzün vitridir” diyen sahabe ve alimler: Hz. Âişe, Abdullah b. Mes’ûd, Abdullah b. Ömer, Muhammed b. Sîrîn ve Mücâhid Radıyallâhu anhâüm. (İbn Ebî Şeybe, el-Musannef, 6773-6779.) Abdullah b. Mes’ûd (ra): “Rasûlullah (sav) vitir namazını üç rekât kılardı.” (Tahâvî, Şerhu Meâni'l-Âsâr, 1702,1703.) Hz. Âişe: “Rasûlullah (sav) vitrin ilk iki rekâtını kıldıktan sonra selam vermezdi.” (Neseî, 1709.) Hz. Âişe: “Rasûlullah (sav) vitri üç rekât kılar ve sadece en sonunda selam verirdi.” (El-Hâkim, Müstedrek, 1152, 1153.) Ukbe b. Müslim şöyle der: Abdullah b. Ömer’e Vitir hakkında sordum. O: “Gündüzün vitrini biliyor musun?” dedi. “Evet, Akşam namazıdır.” dedim. O zaman İbn Ömer: “Doğru söyledin ve güzel dedin” dedi. (Tahâvî, Şerhu Meâni'l-Âsâr, 1667.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder