4 Kasım 2023 Cumartesi

KARAHİNDİBANIN FAYDALARI:

Sizlere bu bitkiyi tanıtırken öncelikle az çok herkesin bilgisi var sanırım, ama çok az kişinin bileceği bilgiyi paylaşmakta yarar gördüm, boş vakitlerimde eski kitaplardan yararlanmaya çalışıyorum, okurken gerçi az çok etki bakımından faydalarını biliyordum ama kanseri üzerine basa basa tedavi edeceği konusunda o kadar iddiam yoktu.bende okuyunca hayret ettim.nedenine gelince bu yıl bana bir miktar hindiba kökü gelmişti, yazılarımda çoğu kez yazmıştım.iyi bir kan temizleyicide hindibanın kökü olması lazım diye,çoğu arkadaşımız aktara gidip aldığında bana pakette karahindiba verdi veya veriyor ne dersiniz diye ben onlara alma geri ver diyordum çünkü bitkinin dalı yaprağının etki alanı başka,kökünün başkadır, ve birgün çalıştığım bir aktar beni aradı sende kök varmı diye var dedim,hayırdır,burda biri gelmiş ne kadar varsa getirsin alacağım deyince ''ben satmıyorum'' ancak bana yeter dedim. kitapta okuyunca değerini bir kez daha anladım-ki avrupadaki bilim insanları bile Karahindibanın kanser üzerindeki etkisini kabul etmişler. sizlere bu değerli bitkinin hangi hastalıklara faydalı olduğu yazıyorum bir kenara not etmenizde yarar var.

Bazı yörelerde Arslan dişi,radika isimleriyle tanınır,en önemli özelliklerinden biri safra ve karaciğer hastalığında etkili oluşu, Karaciğer iltihabı, şeker hastaları taze olarak günde 5-10 dal yiyebilirler,sık hastalanıp kendisini yorgun hissedenler, mide sıvısını düzene sokar, metabolizmayı tedavi eder, beze şişkinliği,sarılık ve dalak hastalıkları idrar söktürücü ve kan incelticidir, ayrıca yukarıda bahsettiğim gibi kanı temizler.tabiiki en önemli özelliği KANSER tedavisinde mutlaka kullanılsın.çoğu yörede hem pekmezi yapılır tazesi salataların üzerine serpiştirilip yiyilir.ancak kullanım şeklini maalesef pek bilen yok, çay gibi demleyip içiyoruz türünden sözler duyuyorum bu yanlış bir uygulamadır, size tarifini veriyorum herkese şifa olması dileğiyle.
UYGULAMA:
Akşamdan su bardağına (tabii çekilmiş olarak kullanılacak tüm bitkiler)yarım tatlı kaşığı bitkiyi dökün üzerine soğuk su ekleyip sabaha kadar bekletin,sabah cezveye döküp ateşe bırakın tam ısınsın kaynara gelmeden ateşten alıp süzün yarısını aç k

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder